Translate

marți, 9 iulie 2013

Dovlecei la cuptor cu menta

Am fost de curand in vizita la un prieten,care are o gradina mare si bine intretinuta, unde ne-am delectat la un moment dat cu,culesul dovleceilor.Asa ca am adunat ceva si am zis sa fac din ei un fel mai deosebit . Sunt deliciosi si usor de facut !!Eu am adaptat un pic o reteta mai veche si a iesit ceva excelent!
Aveti nevoie de:
-2-3 dovlecei proaspeti , bine spalati
-o legatura menta
-o legatura patrunjel,cateva fire de busuioc verde
-2 linguri otet din vin rosu
-o lingurita fulgi de ardei iute
-ulei de masline,sare si piper
Se spala bine dovleceii si se taie capetele.Uleiul se freaca cu fulgii de ardei iute.Se ung apoi dovleceii cu amestecul de ulei, se sareaza bine si se pipereaza.Se pun dovleceii intregi sau bucati  intr-un vas pentru cuptor. Menta , patrunjelul si firele de busuioc se toaca marunt si apoi se presara peste dovlecei pe toate partile.Se baga apoi totul in cuptorul preincalzit la 200 de grade.Se lasa apoi sa se patrunda ,aproximativ 30-35 de minute. Dupa ce s-au patruns(adica sa se inmoaie un pic-se poate testa cu ajutorul unei scobitori!), se scot si se stropesc cu otetul de vin. Se pot servi si calzi ,dar mie mi-au placut mai mult dupa ce s-au racit un pic!
Excelenti si savurosi ,fie ca ii serviti ca fel principal ,fie ca garnitura !!

Pofta Buna!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu