Translate

joi, 26 septembrie 2013

Peste afumat

Mie imi place pestele afumat. Asa ca de cate ori am ocazia, mi-l prepar singur. O sa va povestesc si voua cum. De data asta, am avut un novac de vreo 5 kilograme (unora nu le place, dar mie mi se pare delicios pentru ca are multa carne si grasime) din care am afumat fileurile.
Aveti nevoie de :
- fileuri de novac
- sare grunjoasa
- frunze de dafin
- rumegus sau crengute de brad, visin, mar si prun
Pestele se curata si se fileteaza. Se spala bine si se usuca cu ajutorul unui servet. In zonele mai grase si mai groase se cresteaza cu ajutorul unui cutit si se impaneaza cu frunze de dafin. Se pune sare din belsug pe el si se lasa o zi la vant (daca aveti unde si puteti sa-l mai lasati o zi e excelent - mie mi-a fost frica de muste!). Dupa o zi se mai sareaza un pic si se baga la afumatoare. La inceput l-am lasat vreo 3 ore la fum mai cald (cu foc mai puternic), dupa care la fum rece - cand am inceput sa pun rumegus udat. In total, la fum, trebuie lasat minim 8 ore, ideal este sa-l lasi 12 ore. Dupa care  sa-l mai dai la vant inca minim vreo 4 ore. Cu cat mai mult cu atat mai bine.




Chit ca folositi doar o esenta de lemn pentru foc, rezultatul este unul excelent, folosind mai multe, devine sublim. Se poate folosi la multe salate sau mancat asa ca aperitiv. Este mult mai gustos si sanatos decat cel din comert, important este sa ai pofta!!


Pofta Buna !!! 

Un comentariu: