Translate

vineri, 31 mai 2013

Ton Melva cu lamaie pe pat de ceapa si mar cu cartofi noi cu rozmarin

Tonul Melva este o specie de ton mai mica, cu carnea mai neagra (unii ii mai spun si ton negru!?), pe care l-am gasit la Carrefour(unde mi l-au si curatat!!) la un pret rezonabil - 25 RON/kg. Asa ca am  luat si am trecut la treaba!
Aveti nevoie de :
-  1 buc ton Melva (al meu a avut 1,2 kg) curatat si spalat
-  2 lamai, 2 mere
-  1 leg ceapa verde
-  1 kg cartofi noi bine spalati
-  cateva ramurele de rozmarin
-  ulei de masline, sare si piper
Cartofii se pun la fiert in apa cu sare.O lamaie se taie pe jumatate si apoi se feliaza .Merele se feliaza si ele. Se ia o tava pentru cuptor , se unge cu ulei de masline. Se face un pat din ceapa verde taiata si mere. Pestele se unge cu un pic de ulei de masline ,se cresteaza pe fiecare parte , se sareaza si pipereaza dupa gust .In fiecare crestatura se pune cate o feliuta de lamaie .Ce ramane din lamaie se indeasa in burta pestelui, dupa care se aseaza pestele pe patul de ceapa si mar.
Dupa ce au fiert cartofii, se scurg bine , se stropesc cu ulei de masline si cu rozmarinul maruntit.Se adauga apoi in  tava , "imbratisand" pestele.
Totul se stropeste apoi cu zeama de la ultima lamaie si se baga la cuptorul preincalzit. Eu am lasat la 200 de grade, 5 min pentru o parte, dupa care am intors pestele si l-am mai lasat inca 5 min .Dupa care , am scazut temperatura la 170 si am mai lasat inca 10 min.Astfel s-a facut si pestele bine, iar cartofii au prins o crusta la suprafata si la interior au ramas moi.
Alaturi un vin alb demisec si viata pare mult mai frumoasa!!

Pofta Buna !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu