Translate

miercuri, 26 iunie 2013

Tarta cu branzica dulce si gem de capsuni

Oana ne imbie din nou la dulce. 
De data asta a facut o tarta cu branza dulce si gem de capsuni (facut tot de ea).
Pentru aluat ne trebuie:
- 1/2 cub de drojdie (cel mic de 25 gr. sau pliculet)
- 100 ml. lapte
- 330 gr. faina
- 60 gr. zahar
- 1 ou
- 40 gr. unt moale
- 1 pliculet zahar vanilat
- 1 varf de sare


Drojdia se dizolva in lapte caldul si se lasa la dospit (10-15 min). Se adauga praful de sare, zaharul vanilat, faina, oul, untul si se amesteca bine pana se dezlipeste aluatul de pe maini. Se intinde cu ajutorul unui facalet - suprafata pe care se intinde va fi presarata cu faina (la fel si facaletul).

Si apoi incepem sa pregatim crema, pentru care ne trebuie:

- 500 gr. branza dulce
- 100 gr. zahar brun
- 3 oua
- coaja de lamaie (asta daca vreti, eu am scos coaja avand in vedere prostiile cu care sunt injectate citricele in prezent) si am pus esenta de vanilie

Pentru decor am folosit dulceata de capsuni pe care am facut-o acum cateva saptamani (aprox 1 kg de capsuni, 2 cani de zahar, zeama de la o lamaie adaugata spre sfarsit-totul fierbe pana scade si se ingroasa putin siropul- aspect de miere - fierbe max 50 min).
Cateva capsuni se adauga pe deasupra si apoi se toarna dulceata.
PS: capsunile se pot inlocui cu zmeura, visine, afine etc (dulceata se face la fel)
Va doresc o zi  dulce!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu