Translate

joi, 27 februarie 2014

Muschiulet de porc intre jumari

Pentru ca suntem in ultimele zile de iarna, o sa va prezint o reteta "carnoasa" si delicioasa, unde am combinat doua lucruri tipice pentru noi , in vremea de iarna, friptura de porc si jumarile!Asa ca ,sa vedeti ce a iesit (mmm!!).Interzis cu desavarsire vegetarienilor!!
Aveti nevoie de:
-una bucata muschi de porc
-slanina pentru jumari(eu am avut si de porc si de rata)
-o capatana de usturoi
-un pahar de vin rosu sec
-cimbru,maghiran,praf de usturoi
-sos Worchestshire
-untura de rata ,sare si piper
Cuptorul se pune la incalzit la 200 de grade.Slanina se taie bucati potrivite ,pentru jumari(mie imi plac bucatile mai mari, altii le prefera mai mici!!).Bucatelele de slanina se tavalesc apoi prin praful de usturoi,cimbru si piper.Usturoiul se curata si se taie fiecare catel de usturoi, in doua pe lung. Muschiul de porc se spala,se usuca cu ajutorul unui servet si se curata de pielite.Se stropeste apoi cu sosWorchestshire, se cresteaza un pic,punandu-se in crestaturi jumatate din cantitatea de usturoi .Dupa asta ,se pudreaza  din belsug cu cimbru,maghiran si piper.Se unge apoi bine peste tot cu untura de rata .Se ia o tava de cuptor , unde se aseaza in mijloc muschiul,iar pe langa se umple cu jumari.Se arunca prin tava si restul de usturoi.
Se stropeste totul cu vin rosu.Se acopera tava cu folie de aluminiu si se baga la cuptor .Va sta tava acoperita asa pentru 30-40 de minute .Dupa aceasta perioada se scoate tava , se ia folia de aluminiu,se scade temperatura in cuptor la 180 de grade si se baga la loc pana se rumenesc, atat jumarile cat si muschiuletul.Din cand in cand se mai stropeste muschiuletul cu zeama ramasa in tava.
Din pacate,din cauza poftei si a aromelor din bucatarie, am atacat imediat friptura, avand alaturi un piure de cartofi smantanos,un bol de muraturi amestecate si o carafa de vin rosu sec(pe care l-am folosit si la friptura-era de Tohani!), incat am uitat sa fac poza finala, asa ca-mi cer scuze pentru ea,este doar la cea mai ramas!!
Asa cum am spus si mai sus, este un fel de iarna, greu,nu este pentru cei "slab de inger",ar spune un prieten de-al meu, combinatia cu piureul de cartofi ,va oripila orice nutritionist, dar sa-l vad eu pe acel "stramba-nas" ce va consuma dupa ce da 2-3 ore la zapada!!!Atat jumarile, cat si muschiuletul au iesit exceptionale !!


Pofta Buna!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu