Translate

joi, 28 noiembrie 2013

Cutit de curatat radacinoase

M-am gandit bine , care ar fi instrumentul cu care sa incep aceasta noua rubrica, care este pentru mine cel mai util si important lucru din bucatarie.Surprinzator, castigator este depelatorul sau curatatorul de radacinoase , de cartofi,morcovi ,albitura,de fructe etc.
Pentru mine este un instrument mult mai polivalent.Pe langa usurinta cu care cureti radacinoasele si fructele, eu il mai folosesc si la decorat si feliat.Practic pentru mine este instrumentul de care am nevoie pentru aproape toate felurile de mancare pe care le pregatesc.Un cuțit de curățat ( cuțit de curățat cartofi sau curățător de legume ) este un instrument de bucătărie constând dintr-o lamă metalică cu fante atașat la un mâner, care este utilizat pentru a elimina pielea exterioara sau coaja de anumite legume , frecvent cartofiși morcovi si fructe precum mere , pere , etc . Mai jos aveti o poza cu cel pe care il folosesc eu.
 Există numeroase modele de cutite de curatat folosite astăzi. Cele mai multe cutite de curatat portabile sunt fie drepte sau de tip Y, în timp ce produsele specifice variază în funcție de regiune și de preferințele personale.Ele pot avea lama ascutita doar pe o singura muchie , in functie de necesitatea fiecaruia ,fie ca esti dreptaci sau stangaci, sau pot sa aiba ambele muchii ascutite.Eu personal le prefer pe cele din urma.
Cutitul meu l-am achizitionat din Franta , unde mi-a convenit manerul ergonomic din lemn (si prinderile lui nituite) si faptul ca este cu dubla lama, si pe stanga si pe dreapta.Pretul a fost mai mult decat acceptabil si faptul ca il am deja de cativa ani ,pot sa spun ca am facut o afacere buna.Aceste cutite le gasiti cam in toate magazinele cu accesorii de bucatarie si pretul este unul cuprins intre 3 si 35 de lei in functie de marca.Cand il achizitionati , va sfatuiesc sa va uitati la calitatea lamei si a manerului si mai putin la marca.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu