Translate

marți, 3 decembrie 2013

Lingura de lemn

Nu vreau sa par traditional , ci doar util, dar unul dintre lucrurile importante din bucataria mea este lingura de lemn.Cred ca asa am inceput sa gatesc, cu ajutorul ei (si nu stateam la tara!) si de atunci mi se pare indispensabila in bucatarie.Stiu ca traim in secolul 21 , stiu ca au aparut o gramada de materiale(plastice,teflon,etc) sau forme care sa-ti usureze gatitul, dar cred ca nimic nu se compara cu lingurile mele de gatit din lemn.Eu am linguri de mai multe dimensiuni, si aici ma refer la lungimea manerului, forma cupei si adancimea ei, si din mai multe esente(inclusiv cele exotice -care totusi mi se par un pic cam casante, in comparatie cu esentele de la noi)
Le gasiti in piata , in magazine de profil si la orice artizan mestesugar.Nu sunt scumpe si le puteti schimba in fiecare an daca doriti.Printre avantajele ei ar fi faptul ca nu transmit caldura ,deci nu te vei arde cu ea cand bucataresti,nu intra in reactie cu alimentele(ex.nu oxideaza vinetele),nu se coloreaza , nu se pateaza, cum ai fi tentat sa crezi, in schimb se inchide la culoare un pic, cu timpul, ceea ce ii confera un aspect si mai placut-un batran imi spunea ca dupa lingura de lemn ,iti dai seama cat de bun e bucatareasa sau bucatarul- si este si biodegradabila.
Pe mine personal ma ajuta mult in bucatarie si de aceea v-o recomand si voua!Si de altfel faci un fel sau o masa traditionala si parca e si pacat sa te folosesti de alamuri sau plastice !Asa ca ...cine nu are o lingura de lemn, sa-si cumpere !!
PS: am pus poze cu lingurile mele de baza !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu